Drgania w kierownicy: najczęstsze przyczyny
Awarie w samochodzie pojawiają się zawsze, gdy najmniej się ich spodziewasz, ale są znaki, które pomagają nam im zapobiegać i musimy poświęcić im uwagę, na którą zasługują. Oto główne powody, dla których samochód może drgać podczas jazdy.
Stan opon i wyważenie
Jednym z głównych powodów, dla których możemy zauważyć drgania na kierownicy samochodu, jest zły stan lub zużycie opon. Bardzo zużyte mogą powodować deformację, zwłaszcza jeśli pojazd jest nieruchomy przez długi czas. Całkowicie rozwiązałaby to zmiana opon, przy której zazwyczaj patrzy się również na wyważenie.
Zużyte silentblocki
Silentblocki to nic innego jak gumowe podkładki, na których spoczywa silnik, aby generowane przez niego drgania nie docierały do pasażerów pojazdu. Z czasem i jeśli pojazd był często używany na drogach o słabej nawierzchni, mają one tendencję do zużywania się, co prowadzi do utraty tej ważnej izolacji.
Ma to tendencję do powodowania drgań w kierownicy i pedałach samochodu, dlatego warto je wymienić, aby drgania nie wpływały na inne elementy i nie pogarszały sytuacji. Koszt wymiany wynosi do 2000 złotych, o ile wcześnie zajmiesz się sprawą i nie ma to wpływu na inne podzespoły, dlatego warto od czasu do czasu zlecić ich sprawdzenie mechanikowi. Nie wiesz jak wybrać dobrego mechanika? Niezbędne informacje na ten temat dostępne są w http://www.czterykolka.pl
Niewłaściwie ustawiony układ kierowniczy lub zła geometria zawieszenia
Niewłaściwie ustawiony układ kierowniczy może być kolejnym powodem, dla którego zauważamy drgania w kierownicy naszego samochodu, ale może to być również spowodowane złą geometrią zawieszenia.
Oba przypadki prowadzą do utraty zwrotności pojazdu. Aby rozwiązać ten problem, konieczna jest wizyta w warsztacie, ponieważ do ustalenia kątów i marginesów błędu tolerowanych przez producenta potrzebne są różne precyzyjne maszyny.
Zużyte lub uszkodzone tarcze hamulcowe
Jeśli czujesz drgania w kierownicy, gdy wdepniesz w hamulce, istnieje szansa, że Twoje tarcze hamulcowe są zbyt zużyte lub lekko wygięte. W obu przypadkach trzeba będzie je wymienić na nowe, których cena może się znacznie różnić w zależności od pojazdu, ale najlepiej wymienić oba na tej samej osi, aby hamowanie było symetryczne i samochód nie krzyżował się podczas wykonywania manewru hamowania awaryjnego.